Friday, March 1, 2013

Semalam :')

... بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah dgn iradat Allah,masih diberi kesempatan untuk meluangkn sedikit masa utk jari-jari ini menari di papan kekunci..berteman cahaya bulan yg masih terang. cantik.sungguh! :) 

Setelah dua kali membaca yasin, ku panjatkan doa pd Allah agar urusan hidup dan matiku dipermudahkn..ditetapkan iman diri, kesejahteraan mak abah dan seisi keluarga yang masih di sisi memberi dorongan,untuk sahabat2, juga xlupa doa utk seorg ibu yg telah pergi.ibu dia..seorg yg ingin benar aku jumpa di hari raya tahun yg sudah.Namun, percaturan Allah itu penuh hikmah dan bijaksana. Aku redha impianku utk bertemu dan mengenalinya dgn lebih dekat lagi tidak kesampaian.Entah kenapa air mata ini masih lg deras mengalir seperti diri ini sudah mengenalinya. aku hnya pernah melihat gambarnya.

Menapak ke bilik dgn ketenangan hati. Tapi,kepala ini diserang rasa sakit. Merehatkn diri, main tab membalas whatsapp sebentar, mengucap syahadah n doa2 sebelum tidur.

Ku termimpikan wajah arwah..berpesan seperti pesanan seorg ibu..seperti mak :) ..mulutnya tidak bergerak..Aku hnya mampu melihat wajahnya.Tapi entah kenapa dpt mendengar suara dan pesanannya ..

Mimpi insan biasa seperti aku adalah mainan tidur. tapi dgn mimpi ini, aku juga bersyukur. Allah beri aku peluang jumpa dlm mimpi. andainya mimpi itu tak benar pun tak apa.cukuplah aku merasa perasaan seperti bertemunya di alam yg nyata. *Sebak 

Semoga Allah sentiasa merahmatimu dan tergolong dlm kalangan golongan yg beriman. Aaminn Ya Rabbal 'alamin.

Wassalam :')

No comments:

Post a Comment

Make up. Perlu ke?

Assalamualaikum.. Hai semua, buat apa tu korang? Pia tak sihat beberapa hari lepas. Hari ni dah ok sikit. Bangun pagi terus mengemas, b...