Sunday, September 16, 2012

Seminggu Berlalu

Assalamualaikum

Sebelum memulakan coretan, segala post blog yg sebelum ni telah pun dipadam. Hehe ..

Alhamdulillah 8/9/2012 ,aku selesai mendaftar sebagai mahasiswi semula setelah hampir 6 bulan bercuti di rumah. Seminggu telah pun berlalu. insyaAllah aku pemegang B.Sc (Hons) Chemistry.

Hari pertama dan kedua,aku berlagak cool walau sbnrnya otak aku xdpt berfikir dengan jelas. Stress dgn pengecualian kredit(pc) yg berulang2 berlaku permasalahan yang sama dan cemburu dgn course lain yg xperlu bersusah payah menguruskan pengecualian kredit ni. Akhirnya, hari ketiga kat cni, air mata jatuh mencurah2.. Haha :D

Paling  membuatkan kami berpusing2 kepala bila gred yg diminta utk pc adalah tinggi. Sedangkan org lain boleh pc dengan tersenyum. dan ini yg mereka kata bila hal ini aku bangkitkn "maknanya budak chemistry gempaklah siapa boleh pc. tinggi requirement dia kottt! ..sapa je boleh pc cmtu". "Haah,kott la sgt.aku yg hot nak selesaikan semua ni."..dalam hati aku je tuh .. :p

Selepas mengira semuanya, (guna kalkulator) :p ..aku dapat buat beberapa pc which are : HBU n CTU yg tetntu2 nya ex-diploma uitm boleh buat pc dan beberapa subjek lg ..

Supposedly, boleh memendekkan waktu degree 3 tahun kepada 2 tahun setengah. tp aku memilih utk 3 tahun jugak cuz xsggup dgn subjek yg melambak2..klau boleh, nak study dgn tenang. Hehe :) *bila nk keje, bila nk kawin? Alamak =.= 

Takpe lah. kita merancang dgn cita, Allah merancang dengan cinta (: ..apa2 yg terjadi lepas ni,moga aku redha dan ikhlas .. aminn 

Wassalam.





No comments:

Post a Comment

Dari Hati ke Hati.

Assalamualaikum.. Berkata tentang hati, semua manusia punya hati *cehh ayat. Baik ke tak baik tu terpulang pada yg menilai. Dan sebai...